Dieta w czasie menopauzy

Dieta w czasie menopauzy

Na pewno w czasie pojawienia się pierwszych objawów menopauzy bardzo ważne jest zdrowe odżywianie się. Jest to wyjątkowy okres w życiu kobiety, który nie zawsze przebiega spokojnie. Pojawiają się wszelkie wahania nastrojów. Dla wiele kobiet problemem jest także przybieranie na wadze. Jeśli jednak posiłki będą prawidłowo skomponowane na pewno łatwiej będzie nam pokonać te pierwsze i co ważne najtrudniejsze chwile. Na pewno ważnym składnikiem w diecie jest kwas foliowy czy witamina B9. Jeszcze do niedawna uznawana iż jest on potrzebna jedynie kobietom w ciąży. Dziś jak można zauważyć wcale tak nie jest. Kwas foliowy chroni serce jak i jest potrzebny do tworzenia się nowych krwinek czerwonych. Oczywiście nie od razu trzeba kupować takie suplementy diety. Witaminę B9 odnajdziemy w cytrusach jak i w zielonych warzywach. Drugim ważnym składnikiem jest witamina D. To właśnie ona odpowiedzialna jest za hamowanie pojawiania się osteoporozy. Jest to dolegliwość, która w znaczącym stopniu dotyka właśnie kobiety w okresie menopauzy. Również i witamina B12 pozwala na delikatniejsze przeżywanie okresu tzw. przekwitania u kobiet. Witamina ta zażywa czy to pod postacią tabletek czy też w formie jedzenia np. jajek pomaga zachować prawidłowość ilość krwinek czerwonych w organizmie. Wszystkie te mikroelementy można zażywać jako suplementy diety. Jednak warto tak komponować swe posiłki by właśnie w nich znalazły się produkty z takimi właściwościami. Wówczas nasz organizm będzie mógł się bronić przed skutkami jakie niesie ze sobą menopauza.