Słabe kości w okresie przekwitania

Słabe kości w okresie przekwitania

W czasie przekwitania nasz organizm zachowuje się inaczej niż zwykle. Pojawiają się uderzenie gorąca, uderzenia zima, stajemy się nerwowe i wrażliwe. To jednak nie koniec objawów. Niektóre kobiety w okresie przekwitania chorują na osteoporozę. W tym czasie ich dieta powinna wyglądać inaczej niż dotychczas. Ponieważ w okresie przekwitania ich kości stają się słabsze. Bardzo ważne jest również terapia hormonalna, która pomoże w prawidłowym funkcjonowaniu ale także sprawi, że kości będą dalej odpowiednio mocne. To jednak nie wszystko, bardzo ważna jest dieta bogata w wapń i fosfor. Te dwa składniki odpowiednio wpływają na kości w naszym ciele i sprawiają, że są one silne i mocne. Dlatego tak ważne jest aby dieta była bogata w mleko. Powinien to być składnik naszej codziennej diety ale także jego przetwory, jogurty i sery. W takiej diecie powinny również znaleźć się zboża takie jak pszenica, żyto, owies i otręby. Można je łączyć z mlekiem lub jogurtami. Dodatkowo bardzo ważne jest spożywanie warzyw, szczególnie tych koloru zielonego. Odpowiednie będą: fasolka szparagowa, brukselka czy bób. Dietę należy również wzbogacić w jaja. Warto aby w diecie była obecna również witamina D. Fosfor wraz z tą witaminą występuje w rybach, mięsie i produktach mlecznych. Dlatego tak ważne jest aby w naszej diecie w okresie menopauzy, wszystkie te produkty były dostępne. Poprawi nam to nie tylko nasze samopoczucie ale także sprawi, że nasze kości będą mocne.